(Не)жіноча автобіографія: Олена Пчілка про себе

Автор(и)

Анотація

Предметом пропонованого дослідження є гендерні особливості побудови автобіографічної презентації, увага до яких зумовлена метою продемонструвати авторські стратегії створення власної ідентичності видатної української письменниці-народниці Олени Пчілки (Ольги Косач). Досягнення цієї мети потребувало застосування феміністичних студій як методології дослідження. Теоретичною основою дослідження стали праці М. Мейсон, Е. Єлінек, Л. Гілмор, А. Пеканєц. У результаті з’ясовано, що автобіографія Олени Пчілки створювалася за «чоловічим» зразком. Основними стратегіями уподібнення стали: 1) розбудова тексту про себе через оповідь про видатних близьких та перерахування особистих досягнень як культуртрегера; 2) замовчування власного жіночого досвіду та взорування на чоловіків. Важливим героєм тексту стає брат Ольги Косач — Михайло Драгоманов, текст про якого увиразнює різне ставлення авторки до життєпису чоловіка і жінки. Такі стратегії створення ідентичності були зумовлені як підкоренням чоловічим авторитетам, так і офіційним характером автобіографії. Новизна дослідження полягає в прочитанні автобіографічного тексту української авторки-народниці крізь призму феміністичних студій. Практичне значення роботи зумовлене потребою осмислити спільне і відмінне у фіксації жіночого досвіду засобами художніх та документальних текстів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Snizhana Zhygun, Київський університет імені Бориса Грінченка

Доктор філологічних наук, доцент кафедри української літератури і компаративістики Інституту філології

Downloads


Переглядів анотації: 75

Опубліковано

2020-10-25

Як цитувати

Zhygun, S. (2020). (Не)жіноча автобіографія: Олена Пчілка про себе. Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (15), 43–48. вилучено із https://litp.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/507