ІНТЕРМЕДІАЛЬНІ КООРДИНАТИ ХУДОЖНЬОГО МОДЕЛЮВАННЯ ТРАВМАТИЧНОГО МИНУЛОГО В РОМАНІ «ВІЛЬХОВА КРОВ» М. БАБАКА

Автор(и)

  • Svitlana Pidoprygora докторант кафедри історії української літератури, теорії літератури та літера- турної творчості Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук, доцент.

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2475.2018.11.4651

Ключові слова:

інтермедіальність, візуаль- ність, вербальність, артбук, неоекспресіонізм, трансавангард, фотоколаж, медіакомбінація

Анотація

У статті досліджуються інтермедіальні координати художнього моделювання травматичного минулого в романі «Вільхова кров» відомого художника М. Бабака. З’ясовано, що, синкретично поєднуючи різні мистецтва, автор модифікує художній образ та трансформує жанр роману у своєрідний артбук. Неоекспресіоністична, трансавангардна малярські техніки автора виявляються в надмірній емоційності, метафоричності, фрагментарності, «фігурності» вербального тексту. Візуальний план роману складає вербальна «картинність», шрифтове увиразнення тексту, фрагменти, що пов’язуються способами творення із зоровою поезією, графічні замальовки, фотоколажі, котрі стають засобом осмислення й соціально-політичної критики важливих суспільних та естетичних питань.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Svitlana Pidoprygora, докторант кафедри історії української літератури, теорії літератури та літера- турної творчості Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук, доцент.

докторант кафедри історії української літератури, теорії літератури та літературної творчості Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук, доцент.

Посилання

Babak, M. (1998). Vilhova krov. Kyiv, ArtEk, 328 p.

Bovsunivska, T. V. (2015). Zhanrova modifikatsiia suchasnoho romanu. H., Disa plius, 368 p.

Denikin, A. A. (2016). Tsifrovaia fitografiia i sovremennoie iskusstvo Moskva, Russian: Nestor-Istoriya.

Zborovska, N. (1999). «Karnaval mertvih potsilunkiv» Mykoly Babaka, abo chomu v ukrainskii literaturi

nemaie liubovnykh romaniv? In N. Zborovska, M. Ilnitska (Eds). Feministichni rozdumi. Na karnavali

mertvykh potsilunkiv. L, Ukrainian Litopys, 336 p.

Klochek, G. (2013). Poetyka vizualnosti Tarasa Shevchenka. Kyiv, Akademvydav, 256 p.

Mykola, Babak (1994). [Obrazotvorchii material]: [alb. reprod.]. Cherkasy, 24 p.

Mocherniuk, N. Svoieridnist mizhmisteckoho dialohu 20–30-h rokiv XX stolittia (literatura i obrazotvorche mystetstvo). Visnik Lvivskoho universitetu. Seriia filolohichna, 60, 1, 241–249.

Spirkina, O. O. (2011). Mykola Babak: shtrihi do portretu suchasnyka.

http://nbuv.gov.ua/UJRN/Chl_2011_3_15

Rajewsky, I. O. (2002). Intermedialität. Tübingen; Basel; Frenske, 216 p.

Downloads


Переглядів анотації: 226

Опубліковано

30.06.2018

Як цитувати

Pidoprygora, S. (2018). ІНТЕРМЕДІАЛЬНІ КООРДИНАТИ ХУДОЖНЬОГО МОДЕЛЮВАННЯ ТРАВМАТИЧНОГО МИНУЛОГО В РОМАНІ «ВІЛЬХОВА КРОВ» М. БАБАКА. Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (11). https://doi.org/10.28925/2412-2475.2018.11.4651

Номер

Розділ

Проблеми пам'яті та ідентичності в літературі