Комунікативний феномен сучасної реклами як частини повсякдення: психологічні та естетичні параметри

Authors

  • Любов Хавкіна

Keywords:

advertising, social and private communication, everyday life, felicitous expressions, context, intertext

Abstract

The article is devoted to the study of advertising in Ukraine as an integral part of modern everyday life, taking into account peculiarities of advertising market formation and latest tendencies of its evolution. Communicative potential of advertising texts, their ability to develop from social to private communication, contexts and spheres of application in non-advertising environment with determination of structural-semantic and functional parameters are explored. Emphasis is placed on research of advertising and ad-production as a source of neologisms, felicitous expressions, anecdotes, plot collisions of literary work, telefilms and cinematography as an object of parodies and etc.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Кармалова Е.Ю. Мифопоэтический анализ рекламного дискурса / Е.Ю. Кармалова // Вестник Московского университета. — 2008. — № 3. — С. 85–95. — (Серия 10. Журналистика).

Луман Н. Реальность массмедиа / Н. Луман. — М. : Праксис, 2005. — 256 с.

Маклюэн M. Понимание Медиа : внешние расширения человека / М. Маклюэн. — М. : КАНОН-пресс-Ц, Кучково поле, 2003. — 464 с.

Сальникова Е.В. Эстетика рекламы : культурные корни и лейтмотивы / Е.В. Сальникова. — СПб. : Алетейя ; М. : Эпифания, 2001. — 288 с.

Сапенько Р.П. Реклама як транскультурний феномен : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра філос. наук : спец. 26.00.01 «Теорія та історія культури» / Р.П. Сапенько. — К., 2008. — 36 с.

Удріс Н.С. Реклама як засіб формування сучасного способу життя міського населення України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 22.00.04 «Спеціальні та галузеві соціології» / Н.С. Удріс. — Х., 2003. — 20 с.

Ценев В. Психология рекламы (реклама, НЛП и 25-й кадр) / В.Ценев. — М. : ООО «Бератор», 2003 [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://evartist.narod.ru/text16/011.htm

Downloads


Abstract views: 242

Published

30.04.2013

How to Cite

Хавкіна, Л. (2013). Комунікативний феномен сучасної реклами як частини повсякдення: психологічні та естетичні параметри. LITERARY PROCESS: Methodology, Names, Trends, (1). Retrieved from https://litp.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/20