ЕЛІТАРНІСТЬ ЧИ ЕЛІТНІСТЬ: МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ПЛЕКАННЯ СУЧАСНОГО ЧИТАЧА
Keywords:
educational environment, educational dialogue, culturological discourse, methodological approaches, learner-centered teaching, methodical principlesAbstract
Culturological aspects of the development of methodological approaches to teaching literature
at secondary school, as well as at higher education establishment, contribute to the solution of numerous theoretical and methodological problems. Literary criticism and literature teaching methodology
are mutually enriched; literary work study prospects are expanded; the connections between
the perception of a literary work, its interpretation, analysis and students’ individual work is deepened. Finally, the new type of teacher-and-student relationship is formed.
Downloads
References
Гумбольдт В. Про внутрішню та зовнішню організацію вищих наукових закладів у Берліні /
Вільгельм фон Гумбольдт // Ідея Університету: Антологія / Відп. ред. М. Зубрицька. — Львів : Літопис, 2002. — С. 23–35.
Кайку М. Візії: як наука змінить ХХІ сторіччя / Мічіо Кайку. — Львів : Літопис, 2004. — 544 с.
Курбатов С. Університетські рейтинги як індикатор стану освіти / Сергій Курбатов // Філософія освіти. — 2008. — № 1–2. — С. 310–317.
Лепеніс В. Ідея німецького Університету — погляд ззовні / В.Лепеніс // Ідея Університету: Антологія / Відп. ред. М. Зубрицька. — Львів : Літопис, 2002. — С. 211–235.
Ясперс К. Ідея Університету / Карл Ясперс // Ідея Університету: Антологія / Відп. ред. М. Зубрицька. — Львів : Літопис, 2002. — С. 109–167.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Lidiia Mazevko-Bekerska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.