МОДИФІКАЦІЇ ЖАНРУ ГОРОР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2475.2022.20.10

Ключові слова:

жанр, модифікація жанру, горор, жанрова пам’ять, генетико-типологічна еволюція, жанрова система, масова література

Анотація

У статті аналізується історія та жанрова система становлення літератури жахів, висвітлюється її роль у сучасній епосі. Розглядаючи витоки жанру жахів у літературі, можна простежити поєднання містики, таємничості та міфологічної образності, які поступово набувають нових ознак.

Також у статті проаналазовано типологічну еволюційну структуру цього жанру у літературознавстві.

також представлено систематизацію жанротвірних елементів. Доведено, що горор за своєю природою належить до тих жанрів, які реалізуються у літературі на основі жанрової пам’яті, та сформувався у модифікаційному процесі переходу від стилістичного прийому до власне жанру.

Література жахів — це складний полісемантичний конструкт, для інтерпретації якого, окрім загальнонаукових методів (описового, типологічного), у цій статті було застосовано ще й герменевтичний, культурно-історичний, міфопоетичний, психоаналітичний, бібліографічний, компаративістський, філологічний, структуралістський, інтертекстуальний. Такий арсенал науково-дослідницьких методів дає змогу більш детально описати структуру функціонування як системи жанрів в цілому, так і окремого жанру.

Жанр жахів формувався нерівномірними хвилями. Цей процес можна охарактеризувати як поступову кристалізацію жанрової структури з урахуванням стійких стилістичних елементів. У ході становлення свого генетичного та типологічного апарату жанр жахів набув певних особливостей, як-от: специфічні типи хронотопів та механізми реалізації жанрової пам’яті.

Статтю доповнено стислою бібліографією тематичних критичних літературних текстів та джерельними матеріалами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Downloads


Переглядів анотації: 27

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Трофименко, А. (2021). МОДИФІКАЦІЇ ЖАНРУ ГОРОР. Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (20), 78–84. https://doi.org/10.28925/2412-2475.2022.20.10

Номер

Розділ

Концептуальні питання літературознавства