ГЕНДЕРНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2412-2475.2019.141Ключові слова:
література для дітей та юнацтва, гендер, архетип, ініціація, художня модельАнотація
DOI: 10.28925/2412-2475.2019.141У статті висвітлено особливості художньої репрезентації гендерного становлення дитини / підлітка в сучасній українській літературі для дітей та юнацтва. Процес інтеграції юної людини в соціум у літературному транскрибуванні представлений з позицій психологічної теорії К.Г. Юнга. На матеріалі сучасної прози, адресованої читачеві-підліткові, продемонстровано художнє переосмислення базових архетипів людської культури (мати, мудрий старий, аніма, воїн), ініціаційної моделі як сценарію особистісного становлення людини. Простежено характер кореляції цих художніх матриць з жанровими та стильовими особливостями літератури для дітей та юнацтва початку XXI ст.
Завантаження
Посилання
Bureichak, Teiana (2014). Hehemoniia cholovikiv u postradianskii Ukraini: dyskursy ta praktyky. Perekhresni stezhky ukrainskoho maskulinnoho dyskursu: Kultura i literatura XIX—XXI stolit
[za red. Ahnieshky Matusiak], Kyiv: LAURUS, pp. 43–68 (in Ukrainian).
Hrydin, S. (2019). Dorosli znenatska. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva, 144 p. (in Ukrainian).
Hundorova, T. (2013). Tranzytna kultura: Symptomy postkolonialnoi travmy. Kyiv: Hrani-T, 548 p. (in Ukrainian).
Dybovska, O. V. (2014). Vplyv dytiachoi literatury na formuvannia hendernoi identychnosti pidlitka. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly], Seriia: Filolohiia. Literaturoznavstvo, Volume 239, Issue 227, pp. 76–80 (in Ukrainian).
Dumanska, M. (2006). Dytiacha knyha yak obiekt hendernykh doslidzhen. Drukarstvo, No 1,
pp. 48–51 (in Ukrainian).
Zdravomyslova, Ye., Temkina A. (2007). Sovetskii etakraticheskii poriadok. Rossiiskii gendernyi poriadok: sociologicheskij podhod: kollektivnaja monografija, St.Petersburg,. pp. 96138 (in Russian).
Ilin, I. (2001). Postmodernizm: Slovar terminov. Moscow: Intrada, 384 p. (in Russian).
Kachak, T. B. (2009). Suchasna ukrainska dytiacha literatura: aspekty hendernoi interpretatsii. Aktualni problemy slovianskoi filologhii. Seriia: Linhvistyka i literaturoznavstvo: Mizhvuz. zb. nauk. st., Issue XX, pp. 425–436 (in Ukrainian).
Koval, V. (2018). Koly kvitne sakura. Kyiv: Vyd. hrupa KM-Buks, 224 p. (in Ukrainian).
Kon, I. S. (2009). Muzhchina v meniaiushchemsia mire. Moscow: Vremia, 496 (in Russian):
http://bookap.info/vozrast/kon_muzhchina_v_menyayushchemsya_mire/gl1.shtm
Lushchevska, O. (2016). Viter z-pid sontsia. Kyiv: Fontan kazok, 128 p. (in Ukrainian).
Meletinskii, Ye. M. (2012). Poetika mifa. Moscow: Akademicheskii Proekt, 332 p. (in Russian).
Nembrini, F. (2015). Ot ottsa k synu. Biesiedy o riskovannom dele vospitaniia. Kyiv: Dukh і lіtera, 264 p. (in Russian).
Proselkova, O. (2016). Knyzhka pro tvoiu svobodu. Oksana Lushchevska. Viter z-pid sontsia. Kyiv: Fontan kazok, pp.122–126 (in Ukrainian).
Reznichenko, N. A. (2009). Ukrainska proza dlia ditei 60–80-kh rokiv XX stolittia (zhanrovo-styliovi modyfikatsii): avtoref. dys. … kand. filol. n.: 10.01.01; Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka, Kyiv, 18 p. (in Ukrainian).
Stryzhevska, T. (2017). Faini tovsti divky, yo! Kyiv: Fontan kazok,192 p. (in Ukrainian).
Frants, M.-L. (1997). Protsess individuatsii. K. G. Yung i posledovateli. Chelovek i yego simvoly. Moscow, pp. 155–217 (in Russian).
Yung, K. G. (2013). Psykhologhichni aspekty arkhetypu materi. Yung Karl Gustav. Arkhetypy
i kolektyvne nesvidome: [pereklad z nimetskoi Kateryny Kotiuk; naukovyi redaktor Oleh Foshevets]. Lviv: Astroliabiia, pp. 106–148 (in Ukrainian).
Yung, K. G. (2013). Shchodo psykholohichnoho aspektu fihury Kory. Jung Karl Gustav. Arkhetypy i kolektyvne nesvidome: [pereklad z nimetskoi Kateryny Kotiuk; naukovyi redaktor Oleh Foshevets]. Lviv: Astroliabiia, pp. 237–265 (in Ukrainian).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Olha Bashkyrova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.