ПОЛІВАРІАТИВНІСТЬ МОТИВУ БАСТАРДА В НОВЕЛІСТИЦІ ГІ ДЕ МОПАССАНА: ГЕРОЙ У ПОШУКУ ВЛАСНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ

Автор(и)

  • Oksana Galchuk Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра світової літератури Гуманітарного інституту

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2475.2018.11.2027

Ключові слова:

Мопассан, новела, мотив бастарда, інтерпретація, типологія, лейтмотив

Анотація

У статті проаналізовано інтерпретаційний діапазон мотиву позашлюбної дитини в новелах Гі де Мопассана. Розглянуто функціонування цього мотиву у світовій літературі від античності до епохи модернізму. Визначено, що мотив бастарда конструює авторську концепцію особистості і служить місцем перетину інших характерних для малої прози французького письменника мотивів. На основі ролі в структурі твору й ідейно-змістовному наповненні запропоновано типологію новел з мотивом позашлюбної дитини, яка інтерпретується Мопассаном в соціальному, психологічному та метафорично-символічному сенсах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Oksana Galchuk, Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра світової літератури Гуманітарного інституту

доктор філологічних наук,професор

Посилання

Bismut, R. (2014). Teoretychni aspekty novel Hi de Mopassana [The Theoretical Aspects of Guy de Maupassant’s Short Stories]. Naukovi zapysky. Seriia: Literaturoznavstvo, 41, 200–214.

Biachkova, V. (2014). Obraz nezakonnorozhdennogo v viktorianskoi literature [The Iimage of the Lllegitimate Child in Victorian Literature]. Mirovaia Literatura v Kontekste Kultury, 3(9), 16–23.

Hradovskyi, A. (1997). «Khto z vas bez hrikha…»: Deiaki aspekty vyvchennia novely Mopassana «Pampushka» [“Who is one of you without sin...”: To Some Sspects of the Study of Guy de Maupassant’s Short Story “Boue de Suif ”]. Zarubizhna literatura v navchaljnykh zakladakh, 5, 22–29.

Hresko, M. (1962). Tvory Hi de Mopassana v perekladakh i krytytsi na Ukraini (1883–1960) [Works by Guy de Maupassant in Translations and Critiques in Ukraine (1883–1960)]. Doctoral dissertation, Lviv, 180 p.

Matviishyn, V. (1998). Poetyka frantsuzkoho naturalizmu v literaturno-krytychnii retseptsii I. Franka [Poetics of French Naturalism in I. Franko’s Literary-Critical Reception]. Ivan Franko — pysmennyk, myslytel, hromadianyn: Materialy Mizhnarodnoi konferentsii (Lviv), pp.334–340.

Maupassant de, H. (1985). Pershyi snih [The First Snow]. Kyiv, Dnipro, 325 p.

Maupassant de, H. (1958). Polnoie sobranie sochinenii [Full collection in 12 volumes]. http://mopassan.krossw.ru/html_mp/mopassan-bk01_bespol-ls_1.html

Pashchenko, V. (1986). Hi de Mopassan. Narys zhyttia i tvorchosti [Guy de Maupassant. Essay on Life and Work]. Kyiv, Dnipro, 229 p.

Pashchenko, V. (1985). Mopassan-novelist [Guy de Maupassant the short-stories writer]. Maupassant de, G. Pershyi snih [The First Snow]. Kyiv, Dnipro, pp. 5–16.

Podgaetskaya, I. (2009). O frantsuzskom klassicheskom stile [About the French Classical Style]. In I. Podgaetskaya (Ed.) Izbrannye stati. Moscow: IMLI RAN im. A.M.Gorkogo.

Shutt, N. J. L. (1990). Nobody’s child. The theme of illegitimacy in the novels of Charles Dickens, George Eliot and Vilkie Collins (Doctoral thesis, The University of York, York, UK).

Sokolovskaya, Zh. (2005). A.P. Chekhov i Gi de Mopassan: natsionalnoe svoeobrazie maloy prozy [A.P.Chekhov and Guy de Maupassant: the national peculiarity of small prose] (Doctoral dissertation, Novgorod).

Tkachuk, M. (2014). Novelistychnyi dyskurs Hi de Mopassana [Novelistic discourse by Guy de Maupassant]. Naukovi zapysky. Seriia: Literaturoznavstvo, 41, 260–277.

Toper, P. (2000). Tragicheskoie v iskusstve ХХ veka [Tragic in the Art of the 20th Century]. Voprosy literatury, 2. http://magazines.russ.ru/voplit/2000/2/toper.html

Yatskiv, N. (1999). Hi de Mopassan ta V. Stefanyk: spilne ta vidminne [Guy de Maupassant and V. Stefanyk, Common and Different]. Dyvoslovo, 9–10, 7–10.

Yatskiv, N. (2015). Strukturno-stylovi dominanty novelistyky Hi de Mopassana [Structure and Stylistic and Dominants of Guy de Maupassant’s Short Stories]. Molodyi vchenyi, 11(26), 125–130.

Downloads


Переглядів анотації: 193

Опубліковано

30.06.2018

Як цитувати

Galchuk, O. (2018). ПОЛІВАРІАТИВНІСТЬ МОТИВУ БАСТАРДА В НОВЕЛІСТИЦІ ГІ ДЕ МОПАССАНА: ГЕРОЙ У ПОШУКУ ВЛАСНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ. Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (11). https://doi.org/10.28925/2412-2475.2018.11.2027

Номер

Розділ

Проблеми пам'яті та ідентичності в літературі