ХУДОЖНЯ ТРАНСГРЕСІЯ УКРАЇНСЬКОЇ СВІДОМОСТІ НА СТОРІНКАХ ЧАСОПИСУ «БЕРЕЗІЛЬ»
Ключові слова:
трансгресія, літературно-художній часопис, українська свідомість, топос домуАнотація
У статті досліджується художня трансгресія української свідомості. Визначаються вектори трансгресивності на прикладі поезій, надрукованих у № 1–6 за 2005 та 2016 рр. часопису «Березіль». Естетичний, інтернаціональний та інтроспективний напрями трансгресивності визначають траєкторію подальшого розвитку держави в майбутньому крізь світогляд нації, для якої пам’ять про минуле є важливою частиною усвідомлення себе у світі. У роботі характеризуються поняття художньої трансгресії та відображення її крізь призму українського світогляду, досліджуються міфопоетичні аспекти топосу дому. Проаналізовано явище перетину кордону, доведено, що дім виступає одним із центральних ментальних символів, означає захист, обжитий світ, рідну хату, постає символом гармонійного простору.
Завантаження
Посилання
REFERENCES
Demchenko A. (2016). Khudozhni modeli toposu domu v poetychnii zbirtsi Lyubovi Yakymchuk «Abrykosy Donbasu». Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni
V.O. Sukhomlynskoho. Filolohichni nauky (literaturoznavstvo): zbirnyk naukovykh prats, 2 (18), 101 — 105.
Kovaliova O. (2016). Svicha na obrii. Berezil, 4–6, 109.
Kovaliova O. (2016). Batkivshchyna. Berezil, 4–6, 110.
Levytska O. (2011). Literaturno-khudozhni chasopysy v suchasnomu literaturnomu dyskursi. Polihrafiia i vydavnycha sprava, 1(53), 33–43.
Lychkovakh V. (2006). Dyvosad kultury: vybrani statti z estetyky, kulturolohii, filosofii, mystetstva. Chernihiv, «Desnyanska pravda», 160 s.
Lotman Yu. (1992). Soderzhanie i struktura poniatiia «hudozhestvennaia literatura»: izbrannyie stati. www.philology.ru/literature1/lotman-92a.htm
Pavlychko D. (2016). Vyidy, matinko, vyidy. Berezil, 1–3, 8.
Pavlychko D. (2016). Dusha. Berezil, 1–3, 10.
Pavlychko D. (2016). Kin. Berezil, 1–3, 7.
Pavlychko D. (2016). Proshchai, moie divchatko iz maidanu … Berezil, 1–3, 6.
Polishchuk Ya. (2008). Literatura yak ideolohichnyi prostir. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Filolohiya, 19, 74–78.
Skyba R. (2005). Osin. Berezil, 3–4, 154.
Stadnychenko Yu. (2005). Telefon. Berezil, 5, 138.
Sukhyna O. (2013). Transhresyvni vymiry sotsiokulturnoi buttievosti: apolohiya masky. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv: Shchokvartalnyi naukovyi zhurnal, 3, 49–52.
Chip B. (2005). «Chornozem». Berezil, 1–2, 149–155.
Fuko M. (2008). Mysl o Vneshnem.http://www.ec-dejavu.net/f-2/Michel_Foucault_Externals.html
Shcho khovayetsia za poniattiam «transhresyvna literatura»? http://arhiv-statey.pp.ua/index.
php?newsid=23822
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Natalia Chaura
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.