ПОСТМОДЕРНІЗМ У ПОСТМАРКСИСТСЬКІЙ РЕЦЕПЦІЇ ФРЕДРІКА ДЖЕЙМІСОНА
Słowa kluczowe:
постмодернізм, пізній капіталізм, культурне виробництво, згасання афекту, криза історичності, когнітивна картографіяAbstrakt
У статті проаналізовано основні позиції праці Ф. Джеймісона «Постмодернізм, або Культурна логіка пізнього капіталізму». Завдання авторки — представити в українському літературознавстві концепцію постмодернізму, запропоновану американським науковцем. Актуальність залучення теорії Ф. Джеймісона у дослідження сучасного культурного простору полягає насамперед у тому, що культурна домінанта сучасності розглядається у контексті логіки пізнього
капіталізму, де культурне виробництво відповідно становить частину загального товарного виробництва. Підкреслено важливість розмежування модернізму та постмодернізму на основі не власне стилістичних особливостей, а тих соціальних завдань, які вони виконують. Ф. Джеймісон виокремлює кілька визначальних рис постмодерного простору, а саме: «згасання афекту», кризу історичності та категорії часу, шизофренічний характер письма і радикальну зміну емпіричної позиції суб’єкта. Така ситуація спричиняє появу нових естетичних практик,
відмінних від тих, що були сформовані в умовах попередніх економіко-політичних формацій.
Downloads
Bibliografia
Harvey David (1990). The Condition of Postmodernity. Oxford, Blackwell.
Jameson Fredric (1992). Postmodernism, or, the Cultural Logic of Late Capitalism. Durham, Duke University Press.
Herbert Marcuse (1986). One Dimensional Man. London, Sphere.
Michaels Walter Benn (2006). The Trouble with Diversity: How We Learned to Love Identity and Ignore Inequality. Metropolitan Books.
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Mariya Shymchyshyn

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.