КУЛЬТУРА ДРЕҐ-КВІН: ВЗАЄМОДІЯ ФЕМІННОСТІ ТА ЧОЛОВІЧОГО ЕГО В П’ЄСІ Д. Х. ХОНГА «М. БАТЕРФЛЯЙ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2475.2022.19.4

Ключові слова:

дреґ-квін, фемінність, маскулінність, перевтілення, феномен

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена розвитком і поширенням праць про культуру дреґ-квін, оскільки вона осмислюється не тільки у квір-студіях та літературознавчих розвідках, а і в художній літературі. У статті проаналізовано взаємодію фемінності та чоловічого его в п’єсі Д. Х. Хонга «Мадам Батерфляй», у якій обігрується заглавна літера М., що в англомовній традиції позначає скорочене звертання до чоловіка – Mister (пан англ.м.), крізь призму елементів культури дреґ-квін. Крім того, отримані результати дослідження сприятимуть окресленню нових трактувань образів у художніх творах. Для досягнення мети було використано культурно-історичний метод, феміністичний підхід й аспектний аналіз. Під час проведення дослідження було з’ясовано значення і походження поняття «дреґ-квін»; виокремлено специфіку елементів культури «дреґ-квін»; окреслено термін «фемінність» та ознаки, властиві фемінній моделі поведінки; охарактеризовано художній образ і світогляд дійових осіб (М. Батерфляй та Р. Галлімара). Під час реалізації дослідження було виявлено, що М. Батерфляй – це представник культури дреґ-квін, оскільки йому властиві елементи «трансформації», проте не у традиційному її розумінні. Здебільшого представники цієї культури використовують перевтілення для розважальних цілей, проте в аналізованому творі головна персонажка застосовує ці прийоми для маніпуляції та обману. Крім того, було окреслено особливості світогляду Р. Галлімара, що дало змогу нам зрозуміти особливості взаємодії фемінності та чоловічого его між дійовими особами. Аналіз комунікативних актів між головними персонажами твору показав, що вони уособлюють протистояння двох культур: західної та східної (орієнталістики). Варто зазначити, що саме стереотипне та поверхневе сприйняття обох культур відіграло важливу роль у формуванні світогляду дійових осіб у п’єсі «М. Батерфляй». Зважаючи на результат, перспективним видається подальше дослідження культури дреґ-квін, оскільки це сприятиме не лише екранізації творів, а і ґрунтовнішому вивченню художніх образів дійових осіб. Слід додати, що ця студія також має перспективу розвитку у площині квір-досліджень, оскільки представники культури дреґ-квін здебільшого ідентифікують себе квір-персонами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Душко Х., Маслова Ю., Жуков В. Репрезентація гендерних стереотипів у художній літературі. (2016). Bydgoszcz, Poland: Journal of Education, Health and Sport.

Душко Х., Маслова Ю., Жуков В. Репрезентація гендерних стереотипів у художній літературі. (2016). Bydgoszcz, Poland: Journal of Education, Health and Sport.

Тетерюк, М. Між дискурсом і матерією: переосмислення тіла у квір-дослідженнях. (2018). Гендер в деталях. URL: https://genderindetail. org. ua/seasontopic/tema-sezonu/mizh-diskursom-i-materieyu-pereosmislennya-tila-u-kvirdoslidzhennyah-134304. html# _ftnref7

Feldman, Z., & Hakim, J. (2020). From Paris is Burning to# dragrace: social media and the celebrification of drag culture. Celebrity Studies11(4), 386-401.

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 1, Scene 2

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 1, Scene 6

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 3, Scene 1

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 3, Scene 2

Joseph, C. G. (2020). The First Drag Queen Was a Former Slave. Retrieved from shorturl.at/jprJY.

Ludemann, K. (2018). What is the Role of Drag Art in Modern Day Spain?

Moncrieff, M., & Lienard, P. (2017). A natural history of the drag queen phenomenon. Evolutionary Psychology, 15(2), 1474704917707591.

Oxford Learner’s Dictionaries. Definition of drag queen noun from the Oxford Advanced Learner's Dictionary. Retrieved from https://tinyurl.com/mrnde9au.

Pressley, N. (2017, August 11). By chance, meeting the disgraced ‘M. Butterfly’ diplomat whose lover misled him. The Washington Post, Retrieved from https://tinyurl.com/mwskkrc4.

Stokoe, K. (2019). Reframing Drag: Beyond Subversion and the Status Quo. Routledge.

Wadler, J. (Aug. 15, 1993). The True Story of M. Butterfly; The Spy Who Fell in Love With a Shadow. The New York Times Magazine, 30. Retrieved from https://tinyurl.com/2m2khc5c.

Walker, R. (2018). Culture is a Drag (Doctoral dissertation, Appalachian State University).

 

REFERENCES (TRANSLITERATED)

Dushko X., Maslova Yu., Zhukov V. (2016). Reprezentaciya hendernyx stereotypiv u xudozhnij literaturi. Bydgoszcz, Poland: Journal of Education, Health and Sport.

Dushko X., Maslova Yu., Zhukov V. (2016). Reprezentaciya hendernyx stereotypiv u xudozhnij literaturi. Bydgoszcz, Poland: Journal of Education, Health and Sport.

Teteryuk, M. Mizh dyskursom i materiyeyu: pereosmyslennya tila u kvir-doslidzhennyax. Hender v detalyax. URL: https://genderindetail. org. ua/seasontopic/tema-sezonu/mizh-diskursom-i-materieyu-pereosmislennya-tila-u-kvirdoslidzhennyah-134304. html# _ftnref7

Feldman, Z., & Hakim, J. (2020). From Paris is Burning to# dragrace: social media and the celebrification of drag culture. Celebrity Studies11(4), 386-401.

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 1, Scene 2

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 1, Scene 6

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 3, Scene 1

Hwang, D.H. M. Butterfly: Act 3, Scene 2

Joseph, C. G. (2020). The First Drag Queen Was a Former Slave. Retrieved from shorturl.at/jprJY.

Ludemann, K. (2018). What is the Role of Drag Art in Modern Day Spain?

Moncrieff, M., & Lienard, P. (2017). A natural history of the drag queen phenomenon. Evolutionary Psychology, 15(2), 1474704917707591.

Oxford Learner’s Dictionaries. Definition of drag queen noun from the Oxford Advanced Learner's Dictionary. Retrieved from https://tinyurl.com/mrnde9au.

Pressley, N. (2017, August 11). By chance, meeting the disgraced ‘M. Butterfly’ diplomat whose lover misled him. The Washington Post, Retrieved from https://tinyurl.com/mwskkrc4.

Stokoe, K. (2019). Reframing Drag: Beyond Subversion and the Status Quo. Routledge.

Wadler, J. (Aug. 15, 1993). The True Story of M. Butterfly; The Spy Who Fell in Love With a Shadow. The New York Times Magazine, 30. Retrieved from https://tinyurl.com/2m2khc5c.

Walker, R. (2018). Culture is a Drag (Doctoral dissertation, Appalachian State University).

Downloads


Переглядів анотації: 140

Опубліковано

30.06.2022

Як цитувати

Гайдаш, А., & Михайлюк, А. (2022). КУЛЬТУРА ДРЕҐ-КВІН: ВЗАЄМОДІЯ ФЕМІННОСТІ ТА ЧОЛОВІЧОГО ЕГО В П’ЄСІ Д. Х. ХОНГА «М. БАТЕРФЛЯЙ». Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (19), 33–38. https://doi.org/10.28925/2412-2475.2022.19.4

Номер

Розділ

Концептуальні питання літературознавства