ІНТЕРМЕДІАЛЬНІСТЬ У ТВОРЧОСТІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ: ЗБІРКА «НА КРИЛАХ ПІСЕНЬ»
Ключові слова:
інтермедіальна поетика поезій, літературно-музична кореляція, взаємодія мистецтв, зорова естетика, змістовна єдністьАнотація
У статті зроблено спробу аналізу збірки поезій Лесі Українки «На крилах пісень» з позицій інтермедіальності, спрямованого на виявлення засобів суміжних мистецтв у літературі. Взаємодія поезії з музикою, живописом, визначення у творах домінантних інтермедіальних кодів (музично-акустичних чи візуальних) сприяє окресленню додаткових способів смислотворення. Звернення до засобів інших видів мистецтва дає змогу повніше себе реалізувати, яскравіше виявити авторське «Я», експериментувати і розширювати зображально-виражальні можливості
художнього слова.
Завантаження
Посилання
REFERENCES
Budnyi V. (2008). Porivnyalne literaturoznavstvo : pidruchnyk. Kyiv, Vyd. dim «Kyievo-Mohylyanska akademiia».
Dorohan I. (2013). Interkhudozhesvtennost kak novyi termin komparatyvistyky. Filolohichni seminary. Paradyhma suchasnoho literaturoznavstva : svitovyi kontekst, 16, 330–335.
Mahov A. (2005). Musica literaria: Ideia slovesnoi muzyki v yevropeiskoi poetike. M., Intrada, 224 s.
Rysak O. (1999). «Naipershe — muzyka u slovi» : problema syntezu mystetstv v ukrayinskii literaturi kintsia XIX—XX stolit.
Lutsk, RVV «Vezha», Volynskyi derzhavnyi universytet imeni Lesi Ukrainky, 402 s.
Rysak O. (1992). Lesyn dyvosvit. Lviv, Svit, 184 s.
Ukrainka L. (1975). Zibrannia tvoriv u dvanadtsiaty tomakh. T. 1. Kyiv, Naukova dumka, 447 s.
Urmanov S. (1998). Semiotika. Iskusstvo kak yazyk: uchebnoe posobie. Riazan, Izd-vo RGPU, 97 s.
Fateieva N. (2000). Kontrapunkt intertekstualnosti, ili Intertekst v mire tekstov. M., Agar, 280 s.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Larisa Voloshuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.