ПОСТМОДЕРНІЗМ У ПОСТМАРКСИСТСЬКІЙ РЕЦЕПЦІЇ ФРЕДРІКА ДЖЕЙМІСОНА
Ключові слова:
постмодернізм, пізній капіталізм, культурне виробництво, згасання афекту, криза історичності, когнітивна картографіяАнотація
У статті проаналізовано основні позиції праці Ф. Джеймісона «Постмодернізм, або Культурна логіка пізнього капіталізму». Завдання авторки — представити в українському літературознавстві концепцію постмодернізму, запропоновану американським науковцем. Актуальність залучення теорії Ф. Джеймісона у дослідження сучасного культурного простору полягає насамперед у тому, що культурна домінанта сучасності розглядається у контексті логіки пізнього
капіталізму, де культурне виробництво відповідно становить частину загального товарного виробництва. Підкреслено важливість розмежування модернізму та постмодернізму на основі не власне стилістичних особливостей, а тих соціальних завдань, які вони виконують. Ф. Джеймісон виокремлює кілька визначальних рис постмодерного простору, а саме: «згасання афекту», кризу історичності та категорії часу, шизофренічний характер письма і радикальну зміну емпіричної позиції суб’єкта. Така ситуація спричиняє появу нових естетичних практик,
відмінних від тих, що були сформовані в умовах попередніх економіко-політичних формацій.
Завантаження
Посилання
Harvey David (1990). The Condition of Postmodernity. Oxford, Blackwell.
Jameson Fredric (1992). Postmodernism, or, the Cultural Logic of Late Capitalism. Durham, Duke University Press.
Herbert Marcuse (1986). One Dimensional Man. London, Sphere.
Michaels Walter Benn (2006). The Trouble with Diversity: How We Learned to Love Identity and Ignore Inequality. Metropolitan Books.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Mariya Shymchyshyn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.