Драма-сайдквел: функціонування й жанрова специфіка

Автор(и)

  • Eugene Vasiliev Житомирський державний університет імені Івана Франка

Ключові слова:

сучасна драматургія, драматичні жанри, драматургія обробок, спін-оф, сайдквел, драма-сайдквел, жанрова специфіка

Анотація

У статті розглянуто жанр сайдквелу, запозичений із кінематографу та поширений в сучасній драматургії. Його дія відбувається у фікційному світі раніше створеної драми, при цьому другорядні, навіть епізодичні персонажі оригінального тексту стають головними. Проаналізовано функціонування драми-сайдквелу, побудованої навколо трагедії Шекспіра «Гамлет», таких авторів, як Т. Стоппард («Розенкранц і Гільденстерн мертві»), Н. Йорданов («Убивство Гонзаго»), Я. Гловацький («Фортинбрас спився»), Лі Блессінг («Фортинбрас»).
Визначено жанрові риси сайдквелу: сюжетне відгалуження від базового тексту; децентралізація основного тексту (другорядні, навіть епізодичні персонажі перетворюються на головних); міцний зв’язок із сюжетно-фабульною організацією першотексту; часопростір сайдквелу є ідентичним хронотопу оригінального твору; персоносфера драми-сайдквелу містить переважно дійових осіб претексту з незначним вкрапленням новостворених персонажів; жанрові риси сайдквелу поєднуються із прикметами інших сюжетотворчих жанрів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Eugene Vasiliev, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидат філологічних наук, доцент, докторант кафедри германської філології та зарубіжної літератури Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Гайдин Б.Н. «Розенкранц и Гильденстерн, восставшие из мёртвых» [Електронний ресурс] /

Борис Николаевич Гайдин / — Режим доступу : http://world-shake.ru/ru/Encyclopaedia/4689.html

Гловацкий Я. Фельетоны / Януш Гловацкий ; пер. К. Старосельская // Иностранная литература. — 2014. — № 8. — С. 264–270.

Иорданов Н. Убийство Гонзаго [Електронний ресурс] / Недялко Иорданов/ — Режим доступу :

http://shakespeare.zp.ua/texts.item.93/

Мармазова Л.Л. Поетика постмодерністської інтелектуальної драми Т. Стоппарда : дис. … канд. філ. наук : 10.01.05 / Мармазова Людмила Леонідівна. — Дніпропетровськ, 2007. — 210 с.

Стоппард Т. Розенкранц і Гільденстерн мертві / Том Стоппард ; пер. з англ. і післясл. М. Стріхи // Всесвіт. — 2003. — № 1/2. — С. 92–142.

Стоппард Т. Розенкранц і Гільденстерн мертві / Том Стоппард ; пер. з англ. Івана Кричфалушія. — Брустурів : Дискурсус, 2015. — С. 7–138.

Blessing L. Fortinbras / Lee Blessing. — 1992. — Dramatists Play Service Inc. — 68 p.

Cycles, Sequels, Spin-offs, Remakes, and Reboots: Multiplicities in Film and Television, Edited by Amanda Ann Klein and R. Barton Palmerю — Austin : University of Texas Press, 2016. — 367 p.

Globalizing Literary Genres Literature, History, Modernity. Edited by Jernej Habjan and Fabienne Imlinger. — N.Y., Routledge, 2016. — 358 p.

Glowacki J. Fortinbras sie upil / Janusz Glowacki. — Krakow: BOSZ, 2014. — 120 s.

Glowacki J. Krótka rozprawa między pisarzem a plebanem. ks. Andrzej Luter [Електронний ресурс] / Janusz Glowacki — Режим доступу : http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/64752,druk.html

Jess-Cooke C. Film Sequels.Theory and Practice from Hollywood to Bollywood / Carolyn Jess-Cooke. — Edinburgh : Edinburgh University Press, 2009. — 177 p.

Play It Again, Sam. Retakes on Remakes. Edited by A. Horton and S.Y. McDougal / Andrew Horton and Stuart Y. McDougal. — University of California press, 1998. — 358 p.

Verevis C. Film Remakes / Constantine Verevis. — Edinburgh : Edinburgh University Press, 2006. — 198 p.

Downloads


Переглядів анотації: 270

Опубліковано

04.09.2017

Як цитувати

Vasiliev, E. (2017). Драма-сайдквел: функціонування й жанрова специфіка. Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (8). вилучено із https://litp.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/336

Номер

Розділ

Автор, жанр, стиль як параметри поетики