ПАРАМЕТРИ АВТОРСЬКОГО МІФУ ПРО МИТЦЯ У ДРАМІ ОЛЕКСАНДРИ ПОГРЕБІНСЬКОЇ «ПАМ’ЯТІ ГАЛАТЕЇ»

Lesya Sydorenko

Анотація


У статті розглянуто драму Олександри Погребінської «Пам’яті Галатеї» як комедію із трагічним фіналом. Міфологічний образ геніального митця, закоханого у власне створіння, сприймається як актуальний, такий що може стати ракурсом розгляду низки проблем, у вирішенні яких зацікавлене молоде покоління, що входить в літературу й шукає орієнтири самоідентифікації. Центральною стратегією стає реінтерпретація міфу, використання його можливостей
концептування сучасності, зокрема актуальних для молодого покоління питань про сутність творчості й статус митця в соціумі, життєтворення, співвіднесення горішнього й приземленого планів буття. Основами ідіостилю стає парадоксальність, очуднення, поєднання різних систем координат інтерпретації митця (висока творчість, звичайне життя, кохання тощо), синтезування комічних і трагічних модусів, боротьба із каноном або ж усталеними уявленнями про знакову фігуру, міфотворчість. Образ героя-митця базується на основі традиційних структур — міфологічних і літературних архетипів.


Ключові слова


митець; авторефлексія; міф; метадрама; самоідентифікація

Повний текст:

PDF

Посилання


REFERENCES

Bondareva O.Ye. (2016). Mif i drama u novitniomu literaturnomu konteksti: ponovlennia strukturnoho zviazku cherez zhanrove modeliuvannia. Kyiiv, Chetverta khvylia.

Pohrebinska O. (2007). Pamiati Halatei. In V. Folvarochnyi (Eds.). Suchasna ukrayinska dramaturhiia: almanakh. Kyiv, Feniks, ss. 274–293.

Lotman Yu. (1999). Poniatie granitsy. In Yu Lotman (Eds.). Vnutri mysliashchikh mirov. Chelovek — Tekst — Semiosfera — Istoriia. M., Yazyki russkoi kultury, ss. 175–192.

Gutsol M.І. (2015). Retseptsіia tradytsіinykh siuzhetіv і obrazіv v ukrainskіi dramaturhii kіntsia XX — pochatku XXІ stolіt (avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia k. fіlol.nauk). Kyiv, 22 s.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.