АСОЦІАТИВНІ ВІДНОШЕННЯ В АРХІТЕКТОНІЦІ НОВЕЛИ ГР. ТЮТЮННИКА «ЗАВ’ЯЗЬ»

Автор(и)

  • Olesya Likhachova Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.28925/2412-2475.2018.11.8487

Ключові слова:

мотив, сюжет, асоціація, бінарні пари

Анотація

У статті розглядається мотивний аналіз у творчості Гр. Тютюнника, актуалізується зв’язок мотиву та сюжету у новелі «Зав’язь». Робиться акцент на екзистенціальному світосприйманні автора. Охарактеризовано бінарні пари, які безнастанно нарощуються, пульсують, породжуючи все інші, нові й несподівані динамічні зв’язки, образи, символи, асоціативні схрещення, діалогічні позиції та їх циркуляцію; власне, саме цей саморух усіх структур твору і є сутністю внутрішнього саморозгортання композиції; вони — в динаміці — це ті ключові, опорні, семантично й образно заряджені ядра, в процесі розщеплений яких і виділяється концептуальна та композиційна енергія твору. Зазначено, що асоціативні  поля та їх динамічні зв’язки в прозі письменника глибинно продумані, свідомо організовані та спроектовані: від реального життя і духовного світу автора, його героїв — знову ж таки націлені в серцевину того ж таки реального життя.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Olesya Likhachova, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського

приват-доцент кафедри української та зарубіжної літератур Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського, кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Avrahov, H. (2009). HryHir Tiuiunnyk, yakym propysavsia v moiemu sertsi. Slovo i chas, 9, 69–79.

Tiutiunnyk, H. M. (1984). Tvory. Kyiv, Molod, 327 p.

Fashhenko, V. (2005). U glybynakh liudskoho buttia: Literaturoznavchi studii. Odesa, Maiak, 640 p.

Downloads


Переглядів анотації: 234

Опубліковано

30.06.2018

Як цитувати

Likhachova, O. (2018). АСОЦІАТИВНІ ВІДНОШЕННЯ В АРХІТЕКТОНІЦІ НОВЕЛИ ГР. ТЮТЮННИКА «ЗАВ’ЯЗЬ». Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (11). https://doi.org/10.28925/2412-2475.2018.11.8487

Номер

Розділ

Час і простір в художньому тексті