КУЛЬТУРНА ТА ОСОБИСТІСНА ІДЕНТИЧНІСТЬ АФРО-АМЕРИКАНСЬКОЇ ЖІНОЧОЇ ПОЕЗІЇ: МАЙЯ ЕНЖЕЛОУ, СОНЯ САНЧЕС ТА ОДРІ ЛОРД

Автор(и)

  • Olga Dolgusheva Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Ключові слова:

афро-американська жіноча поезія, ідентичність, мультикультуралізм, етнічне (культурне, гендерне) самоусвідомлення, двоголосся, сигніфікація, культурний код

Анотація

Статтю присвячено культурній та особистісній ідентифікації у творчості афро-американських жінок-поетів. Питання ідентифікації, що розглядається у поетичних та есеїстичних доробках Майї Енжелоу, Соні Санчес та Одрі Лорд, тлумачиться з точки зору його мультикультурних проявів. Останні включають національну, етнічну, расову й гендерну самосвідомість.
Автором статті окреслюються стилістичні та риторичні засоби презентації самосприйняття на текстовому рівні, а саме: концептуальні та лінгвістичні дихотомії, алюзії на прецедентні імена, звернення до музичних і традиційних наративних прийомів, різного роду лексичних та синтаксичних повторів тощо. Особливу увагу приділено діалогічній природі поезії, що розглядається як з’єднувальний ланцюжок у передачі культурних кодів між поколіннями й членами
спільноти.
Теоретичною базою слугували положення феміністичних студій та мультикультурного підходу до інтерпретації історії та літератури США.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Olga Dolgusheva, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

доцент кафедри англійської філології Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат філологічних наук

Посилання

Allen, G. (2001). Intertextuality. N.Y., Routledge. Taylor and Francis Group.

Bridenthal, R., et al. (1990). Restoring Women to History. In Issues in Feminism: an Introduction to Women’s Studies. Compiled by Sheila Ruth. 2nd edition. London, Toronto: Mayfield Publishing Company, pp. 407–413.

Collins, P. (1989). The Social Construction of Black Feminist Thought. In Journal of Women in Culture and Society, vol. 14, no. 4. pp. 745–773.

Culler, J. (2000). Literary Theory. A Very Short Introduction. N.Y., Oxford University Press.

Lomonos, O. (2000). Middle Passage: Reading History Anew. In International Conference Proceedings “20th Century American Literature after Midcentury”. Kyiv, Dovira Publishing House, pp. 155–161.

Tate, C. (2004). Audre Lorde. In Conversations with Audre Lorde. Edited by Joan Wylie Hall. Jackson: University Press of Mississippi, pp. 85–101.

Vyssotska, N. (2000). American Literary Studies Today: Multicultural Dimensions. In International Conference Proceedings “20th Century American Literature after Midcentury”. Kyiv, Dovira Publishing House, pp. 267–272.

Воробей, Н.В. (2011). Етнокультурна картина світу в афро-американській поезії: лінгвокогнітивний та лінгвокультурологічний аспекти: автореф. дис. … канд. філол. наук. Херсон, 22 с.

[Vorobej, N. V. Ethnocultural Picture of the World in the African American Poetry: Linguistic, Cognitive and Cultural Aspects. Synopsis of the Thesis for a candidate degree in philology].

Angelou, M. I Know Why the Caged Bird Sings. http://www.poemhunter.com/p/m/poem.

asp?poet=6834&poem=33060

Angelou, M. In All Ways a Woman. ttps://www.poemhunter.com/poem/in-all-ways-a-woman

Angelou, M. On the Pulse of Morning. http://www.poemhunter.com/poem/on-the-pulse-ofmorning-

/

Angelou, M. Poetry.

http://www.math.buffalo.edu/~sww/angelou/poems-ma.html

Lorde, Audre. Coal. https://www.poetryfoundation.org/poems-and-poets/poems/detail/42577

Lorde, Audre. (1984). “Poetry Is Not a Luxury.” Sister Outsider: Essays and Speeches. Freedom.

http://www.english.illinois.edu/maps/poets/g_l/lorde/activism.htm

Samuel, Manohar. (2014). Deferred Dreams: The Voice of African American Women’s Poetry since the 1970s. In American Studies Today. Online, Vol. 21.

http://www.americansc.org.uk/Online/samuel.htm

Sanchez, S. Poem at Thirty.

https://words-end-here.livejournal.com/49635.html

Sanchez, S. Catch the Fire. https://soulbrotherspeaks.com/2013/05/10/sonia-sanchez-catch-the-fire/[cit. 11.24.2017].

Downloads


Переглядів анотації: 147

Опубліковано

2018-10-15

Як цитувати

Dolgusheva, O. (2018). КУЛЬТУРНА ТА ОСОБИСТІСНА ІДЕНТИЧНІСТЬ АФРО-АМЕРИКАНСЬКОЇ ЖІНОЧОЇ ПОЕЗІЇ: МАЙЯ ЕНЖЕЛОУ, СОНЯ САНЧЕС ТА ОДРІ ЛОРД. Літературний процес: методологія, імена, тенденції, (11). вилучено із https://litp.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/417

Номер

Розділ

Проблеми пам'яті та ідентичності в літературі